Jak oczarować klienta, czyli visual merchandising w kwiaciarni

jak zachwycić i przyciągnąć klienta do kwiaciarni? We współczesnej kwiaciarni kwiaty w wazonach i jednocześnie florysta za ladą to nie wystarczy. Tak naprawdę trzeba podejmować się wielu różnych działań, by dało się uzyskać pozytywne efekty.

Marka musi się odpowiednio wykazać z jak najlepszej strony. Ekspozycja kwiatowa jest na pewno bardzo ważna, ponieważ klient, gdy na nią spojrzy od razu musi wiedzieć co będzie chciał kupić w takiej kwiaciarni. Jeśli chce się skutecznie prowadzić kwiaciarnie ważną sprawą może być visual merchandisingu. Jest to pojęcie, które odnosi się do wszelkich działań kreatywnych, które mogą odpowiadać za planowanie i gospodarowanie naszą przestrzenią. Chodzi o to, by powierzchnia, meble, światło czy materiały były tak przygotowane, że ekspozycja naszych kwiatów była idealna.

Musimy również brać pod uwagę to, że w ekspozycji konieczne jest wykonywanie różnorakich zmian, bez których będzie trudno sobie nią skutecznie zarządzać. Obecnie mamy wiele różnych sposobów na to, by przyciągać uwagę klientów. Jeśli chcemy odwiedzić kwiaciarnię to sami powinniśmy pomyśleć o tym, co może przyciągać klientów. Na pewno do odwiedzenia naszej kwiaciarni może zachęcić wyjątkowa witryna.

niepowtarzalny wygląd kwiaciarni Zainteresowanie konsumenta będzie zależeć od tego co zobaczy, gdy się pojawi przed naszą kwiaciarnią. Zastosować trzeba odpowiednie kolory, zapachy, dźwięki czy też umiejętne rozmieszczenie towaru na półkach. To będzie zwiększać między innymi prawdopodobieństwo dokonywania zakupów w naszej kwiaciarni. Chodzi o to, by merchandising w kwiaciarni był odpowiedni. Jest to sztuka eksponowania towaru tak, że będzie w stanie wzbudzać większe zainteresowanie.

Co do zasady nie jest to zadanie trudne, wystarczy jedynie stosować się do kilku ogólnych zasad i można oczekiwać, że wszystko będzie przebiegać naprawdę pozytywnie. Całe kreowanie wizerunku warto zacząć od witryny, by następnie przejść do wnętrza i tam również postarać się o takie przygotowanie estetycznie całej kwiaciarni, że będzie ona bardzo pozytywnie traktowana przez pojawiających się w tym wnętrzu klientów.