Trudne sytuacje w kwiaciarni

sytuacje podbramkowe w kwiaciarni Bez wątpienia kwiaty to piękna i ciekawa branża, ale może ona sprawiać wiele trudności. Są takie sytuacje, w których trudno będzie odpowiadać na oczekiwania klientów, którzy będą szczególnie wymagający.

Jak więc sobie z takim trudnym klientem poradzić? Przede wszystkim trzeba robić wszystko, by nie dopuszczać do sytuacji konfliktowych, które potem będzie trudno rozwiązać. W miarę możliwości z takim wymagającym klientem dobrze będzie omawiać wszystkie istotne aspekty usługi. Zwracać uwagę należy na najtrudniejsze elementy. Już na etapie planowania należy starać się uzgodnić klientem alternatywne rozwiązania, jeśli nie będzie się dało czegoś wykonać. Na pewno nie można obiecywać tego czego nie jesteśmy w stanie spełnić i wykonać. Klient musi wiedzieć o pewnych ważnych sprawach, które mogą dotyczyć między innymi pielęgnacji kwiatów.

jak załagodzić trudną sytuację z klientem? Jeżeli dojdzie do sytuacji konfliktowej to warto wypracować jakiś kompromis z klientem. Zadbaj o właściwe nastawienie wobec klienta Klient, który będzie przychodził z reklamacją najczęściej nie będzie nastawiony pozytywnie, ale od progu będzie miał do nas pretensje i pojawi się postawa roszczeniowa. Taka ocena oznacza, że jest to osoba, która traktowana może być jako intruz i dlatego staramy się działać również w podobny sposób. Ale nie chodzi o to, trzeba bowiem zachować spokój i doprowadzić do tego, że cała obsługa takiego klienta również będzie przebiegać profesjonalnie.

Może mieć to ogromne znaczenie. Czasami może się bowiem okazać, że to nasze wcześniejsze zachowanie było niewłaściwie i będzie dochodziło do sytuacji, w której klient stanie się trudny z naszego powodu. W oczach klienta jesteś przedstawicielem firmy Jeśli obsługujemy jakiegoś klienta to w jego oczach zawsze jesteśmy przedstawicielem firmy. Dlatego naszym zadaniem będzie tworzenie takich warunków, w których klient będzie miał pozytywne spojrzenie na firmę. Nie można niszczyć wizerunku, ponieważ potem jego odbudowanie będzie dużo trudniejsze. Jeśli nie możemy się uspokoić to warto się postawić w sytuacji klienta i to może nam pomóc rozładować napięcie.