Fachowa obsługa klienta to podstawa sukcesu

jak traktować klienta? Jeśli spojrzy się na klientów w kwiaciarniach to zobaczymy, że są takie osoby, które polują wyłącznie na niską cenę, ale będą również te osoby, które chcą kupować świadomie i oczekują miłej obsługi, ładnych kwiatów a cena nie ma dla nich takiego znaczenia.

Okazuje się, że nasi klienci obecnie są coraz bardziej praktyczni. Dlatego rynek się kurczy, ponieważ wiele osób szuka niskich cen i kupuje kwiaty w dyskontach. Niska cena to oczywiście motyw, który przede wszystkim działa akurat na takich klientów. Jeśli chcemy działać w branży musimy budować markę, by trafić do tej drugiej grupy klientów, którym nie będzie zależeć na cenach. Tacy klienci, który na ceny nie będą patrzeć są z zasady dużo bardziej wymagający i dlatego doskonale zdają sobie sprawę z tego czego mogą oczekiwać od kwiaciarni.

dobre podejście do klienta kwiaciarni Świadomy klient między innymi czeka na to, że będzie obsłużony profesjonalnie. We współczesnej kwiaciarni nadal znaczenie będzie miała zasada: nasz klient nasz pan. Jeśli chcemy wyróżniać się odpowiednio na tle konkurencji bardzo ważne będzie właśnie to jak zajmiemy się obsługą naszych klientów. Dobrze obsłużony klient, który wychodzi z kwiaciarni zadowolony na pewno będzie chętnie do nas wracał i nie będzie również patrzył na cenę. Obecnie kwiaciarnie nie doceniają rangi obsługi klienta i tego jak wiele może ona znaczyć. Jeśli uda się to zauważyć i wykorzysta się taką kwestię będzie można się znaleźć przynajmniej o krok od naszych konkurentów w branży.

Zadowolony klient o już połowa sukcesu dla naszej firmy. Obsługa klienta teoretycznie wydaje się być banalna. Ale w rzeczywistości trzeba umieć zachowywać się naturalnie, rzeczowo i profesjonalnie. Musimy pokazać, że wiemy co mówimy i na kwiatach doskonale się znamy. Klient, który wychodzi z kwiaciarni powinien mieć przekonanie, że został obsłużony profesjonalnie przez osoby, które doskonale wiedzą czym się zajmują. Są takie sytuacje, gdy trzeba umieć wykazać się pewną elastycznością, nie można bowiem zapominać, że do kwiaciarni przychodzą różni klienci i trzeba umieć odpowiedzieć na ich oczekiwania.