Dystrybucja kwiatów - co z tą branżą?

gałęzi sprzedaży kwiatów Dystrybucję kwiatów niekiedy określa się jako naczynia połączone. Tak naprawdę na rynku kwiatowym wszystkie podmioty są połączone i zależne od siebie. Bez kwiaciarzy i hurtowników nie będą funkcjonować ogrodnicy, a floryści bez hurtowników i ogrodników.

Dlatego właśnie ten rynek jest mocno złączony, ale poszczególne podmioty często są skonfliktowani między sobą. Warto zauważyć, że obecnie odchodzi się powoli od tradycyjnej formy zaopatrywania się w kwiaty. Coraz mniej kwiaciarni udaje się na giełdy kwiatowe, by tam kupować dla siebie kwiaty. Okazuje się, że dla wielu podmiotów wygodniejsze staje się zaopatrywanie u hurtowników, którzy przynajmniej działają bardzo sprawnie i sami pojawiają się w kwiaciarni ze swoją ofertą. Jednocześnie floryści, którzy spotykają swoich klientów na giełdach kwiatowych i w hurtowniach musza zauważać jak mocno zmienia się ten rynek.

konkurencja między sprzedawcami kwiatów Odbiorcy detaliczni zwracają uwagę na to, że przy zakupach można nieco zaoszczędzić, jeśli będzie się dało je wykonać w racjonalny sposób. Jeśli chodzi o sprzedaż hurtową bardzo często okazuje się, że dla klientów detalicznych w ogóle nie jest ona dostępna i w hurtowni taka osoba będzie musiała zapłacić więcej. Cała społeczność florystyczna jest jednak zaniepokojona tym jak zmienia się rynek. Niektóre hurtownie nie będą promować takich, którzy kupują większe ilości i sprzedają tanio wszystkim. W ten sposób osoby, które mogą kupić taniej w hurtowni nie pójdą do florysty, który z zasady właśnie odpowiada za obsługę klientów detalicznych.

To wszystko generuje konflikty na rynku, ponieważ florystom ogranicza możliwości skutecznego zarobku. Na rynku kwiatowym funkcjonuje obecnie naprawdę duża konkurencja i są takie sytuacje, w których w ogóle trudno będzie się na nim utrzymywać przede wszystkim dla tych podmiotów, które nie mogą oferować niskich cen. Przeciętny konsument niezależnie od branży patrzy przede wszystkim na cenę i te firmy, które mają drogo mogą być już na starcie przegrane, dlatego trudno będzie im walczyć o pozycję w branży.